“Ya karşısında ya da üstünde olmak isterdim denizin her zaman. Öldüğüm zaman da bir şamandıraya gömülmek isterdim.”
Claude Monet
Macar sanat tarihinin gölgeli figürlerinden ressam ve filozof Mednyanszky, 19. yüzyılın ortalarında Slovakya’da doğmuştur. Çoğunlukla sembolist, kısmi olarak da ”yeni sanat” akımını benimseyen, aynı zamanda toprak sahibi bir aileden gelse de fakirlikleri, yoksullukları, işçilerin yaşamını ve ölüm temasını esas alan resimleriyle bilinir. Orta Avrupa’nın önde gelen sanatçılarından Mednyanszky, özellikle 1895’li yıllarda babasının ölümüyle ruh, ölüm ve melankoli temalarına geçiş yapmıştır. Aynı zamanda 1. Dünya Savaşı’na katılan Mednyanszky, savaşın resimlerini de ayrı motifler olarak gözler önüne sermiştir.
Ressamın yaşamında önemli bir yer olan Strážky, şehir merkezinden yaklaşık 6 kilometre uzakta bir yerleşim yeridir. Bu yer başından beri ressamın favori çalışma alanı olmuştur. Kırsal alanlar, şatolar, park çevreleri, köylüler, serseriler, tarım işçileri ve daha birçok izlenimin buradan geldiği düşünülmektedir. Tematik unsurların çoğunu (1900’lü yıllara kadar) Budaştepe, Paris ve Viyana’da kaldığı günlerde de devam ettirmiştir.
Onun eserlerinde genellikle yarım kalmış tuhaf insan figürleri vardır. Yıllar sonra gelişen yeteneği, resimlerindeki doğa tasvirlerini de değiştirmiştir. Özellikle gece manzaraları, sisli doğalar, fırtına ve yağmur alacakaranlıkları onun doğadan ne kadar etkilendiğinin örnekleridir.
Over the Tomb 1878-Mugging 1913
End of Life 1895
Prayer over the Grave 1895
Burial in the Carpathian Mountains 1917
Part of Tabán 1900
Head of a Tramp (Tarih belirli değil)-Old Man 1897
”Korkarım ki bir şeye yeteri kadar uzun bakarsan, bütün anlamını yitirir.”
Andy Warhol
Anlam belki gizemli olanla hayat buluyordur.
BeğenLiked by 1 kişi